Lengvai suprantama kalba padeda žmonėms.
Lengvai suprantama kalba yra svarbi
žmonėms su negalia.
Lengvai suprantama kalba padeda
lengviau suprasti informaciją.
Lengvai suprantama kalba leidžia žmonėms
jaustis lygiaverčiais.
Lengvai suprantama kalba naudinga
daugeliui žmonių:
• žmonėms su negalia;
• vaikams ir senjorams;
• užsieniečiams.
Lengvai suprantama kalba atsirado
dvidešimto amžiaus pabaigoje.
Lengvai suprantama kalba padeda
suprasti svarbius dokumentus.
Kristina Dūdonytė pateikia patarimus:
• rašykite trumpais sakiniais;
• naudokite paprastus žodžius;
• tekstas turi būti aiškus;
• naudokite didelį šriftą;
• iliustracijos turi būti paprastos.
Švedijoje yra specialus laikraštis.
Laikraštis vadinasi „8 SIDOR“.
Laikraštis leidžiamas jau 40 metų.
Valstybė remia šį laikraštį.
„8 SIDOR“ padeda žmonėms suprasti naujienas.
„8 SIDOR“ pateikiamos aiškios naujienos.
Tekstai rašomi lengvai suprantama kalba.
Laikraštis leidžia žmonėms suprasti pasaulį.
Žmonės gauna informaciją
ir gali dalyvauti visuomenėje.
„8 SIDOR“ turi kelis formatus:
• popierinis laikraštis;
• svetainė internete;
• garso įrašai;
• Brailio raštas.
Redakcijoje dirba 6 žmonės.
Jie kiekvieną rytą renkasi,
apie kokias naujienas rašys.
Straipsniai rašomi paprasta kalba.
Jie skelbiami internete ir spaudoje.
Naujienos lengvai suprantama kalba
užtikrina demokratiją.
Žmonės gali suprasti informaciją
ir priimti sprendimus.

